Ejercicio

Siete cuentas de Instagram para hacer ejercicio en casa

Ya no es pretexto el frío, la pandemia o los lugares cerrados, ahora hay opciones para seguir activo desde la comodidad de tu hogar
martes, 6 de octubre de 2020 · 21:37

Debido a la pandemia por coronavirus, muchas personas tuvieron que adecuarse a hacer ejercicio en casa. Ahora, aunque el semáforo epidemiológico avanza de a poco, muchas personas siguen sin salir, pero ya agotaron muchas opciones para reactivarse bajo techo. Aquí algunas propuestas. 

Las redes sociales no sólo sirven para ver memes o discutir en posteos polémicos. También, muchas personas comparten su conocimiento sobre el buen mantenimiento del cuerpo humano, con ejercicios funcionales que puedes hacer sin necesidad de ser un profesional.

Por todo lo anterior, aquí te proponemos siete perfiles de Instagram para que abras su abanico de posibilidades y sigas haciendo ejercicio en casa. 

1. Lottie Murphy. Fue bailarina y en 2002 decidió convertirse en instructora de pilates. En su cuenta de Instagram se hizo de una buena cantidad de seguidores debido a sus buenas rutinas y consejos. 

2. Dame Jessica Ennis-Hill. Fue atleta olímpica y se enfoca en ejercicios de bajo impacto pero funcionales. Usa mucho el balón suizo y promueve la creatividad con los objetos que existen en casa.

3. Adrienne Herbert. Es una corredora experimentada, oradora en TEDx y entrenadora de FiiT. se basa en explosiones de ánimos y motivación al máximo durante rutinas de cardio.

4. Danielle Peazer. Fue bailarina de Katy Perry y Justin Timberlake y se enfoca en realizar ejercicios de gimnasia casera, incluyendo una rutina para tonificar los brazos y otra de steps para trabajar los glúteos.

5. Rosie Stockley. Se especializa en mamás o futuras madres. Es monitora profesional de fitness especializada en ejercicio post y prenatal y con formación de bailarina. Además muchas de sus rutinas son aptas para niños y sencillos, y no necesitan equipo específico. 

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ud83dudccd BALL STRETCHES ud83dudd34 These are so great u0026amp; beneficial for anyone - but a lot of you pregnant ladies were asking me what stretches I liked to do with my ball. ud83dudd35 These are all super lovely - restorative, relaxing - and stretchy. Some may feel really nice in labour too. ud83dudfe0 This is obvs a short video - Iu2019d aim to hold each stretch for a minute - even longer if youu2019re really loving it. Breathe deeply, slowly, expanding your whole ribcage as you do so. ud83dudfe3 1 video - moves featured: 1ufe0fu20e3 Childs pose - knees wide, toes touching. Position yourself and melt down. Add side rolling gently for a little more stretch. 2ufe0fu20e3 Childs pose on the side - roll the ball one way and settle in there. Feel a gorgeous stretch down one side of your body. Breathe into that ribcage. (repeat other side). 3ufe0fu20e3 Ball hug - just melt over the ball. Rock if it feels good, or stay still. A lovely one for birthing. 4ufe0fu20e3 Side lean - get positioned first and hold still, lovely side stretch here. Add the rock if you feel stable. 5ufe0fu20e3 Reach over - long arm up on the inhale, then exhale and down. 6ufe0fu20e3 Backwards lean - hips off, deep squat, wide legs. Rock forward u0026amp; back if you feel stable. 7ufe0fu20e3 Backwards drape - hips on the floor, get comfortable. Rock side to side if you feel, or just rest. Really lovely to stay still eyes shut. u2764ufe0f I hope you love these as much as me! I was so chilled doing this! More ball exercises coming in the weeku2026 Have a lovely Friday evening everyone. #thirdtrimester #37weekspregnant #birthingball Outfit: @natalactive [gift] Music: @bensound

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6. Jessamyn Stanley. Es una buena opción para los amantes del Yoga. Trabaja bajo la ética body-positive de su Yoga For All Bodies (“Yoga para todos los cuerpos”). Trabaja sesiones que se centran en cómo te sientes, más que en tu aspecto.

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EDIT: This class is now available on my IGTV u2764ufe0fu2764ufe0f Iu2019m teaching a free #yogaonhigh class TODAY on IG Live at 3pm EST. @wegohighnc u0026amp; @theunderbellyyoga are taking donations for @criticalresistance, @byp100, @blackdirectaction, @undocublack u0026amp; #boldorganizing- click the link in my bio to donate u0026amp; get info about the orgs! If youu2019re scared to come to class, I feel you- I usually hate trying out new types of exercise bc I always get worried about not knowing enough. Mostly Iu2019m worried about what other people will think. Sigh. But honestly, yoga really isnu2019t exercise- itu2019s a spiritual practice. Plus, postural yoga practice is fucking hard for everybody. Literally everybody. Even the u201ceasyu201dposes are hard- #corpsepose?! Bitch, whatu2019s harder than just trying to be still? Yoga poses are hard on purpose- they kick the shit out of you so you can finally get out of your own head. In damn near every yoga class Iu2019ve ever taken, thereu2019s a moment where Iu2019m like u201cbitch, Iu2019m literally bout to die on this yoga mat. Today is judgment day and I am going up in flames.u201d In that moment, my challenge is to just say u201c.....Ok.u201d Instead of blocking opportunity with my fear, submission is my challenge. And submission looks like a lot of things. Sometimes it looks like spending the whole class in corpse pose or spending the whole class in tears or spending the whole class in tears while also in corpse pose. Thatu2019s what yoga is- every pose is just a vehicle to a big ass awakening happening within. Itu2019s gon be Emotion City, JUST IN TIME FOR CANCER SEASON AND TONIGHTu2019S SOLAR ECLIPSE!!!!! (I am a double cancer and Iu2019m turning 33 next Saturday CAN YOU TELL THAT I AM VERY FUCKING EXCITED ABOUT CRAB SEASON ud83eudd80 ud83eudd80 ud83eudd80 ud83eudd80) Come cry with me. See yu2019all at 3pm my time- swipe for your time zone u270cud83cudfffu270cud83cudfffu270cud83cudfff (Also, I cannot for the life of me remember who took this photo- if it was you, please hit me up ud83eudd19ud83cudfff)

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7. Amanda Bisk. Fue saltadora de pértiga por Australia. Sube contenido con ejercicios simples y directos dirigidos a principiantes. También ofrece otra buena dosis de vídeos de ejercicios para liberar endorfinas que te pondrán difícil de elegir.

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This beat workout works my fave area...core!! and....challenges you with a few high tempo exercises ud83dude1b Will alSo be your on my YT so you can join in on the big screen! ud83dudda5ud83dude4cud83cudffc Enjoy! ud83dudc47ud83cudffc FULL WORKOUT BREAKDOWN: INTRO: (x4) (R Side) Plank Knee to R Elbow, Plank Cross to L Elbow (L Side) Plank Knee to R Elbow, Plank Cross to L Elbow (x4) Plank Jump Out (x7) Cross Climbers (x4) (R Side) Plank Knee to R Elbow, Plank Cross to L Elbow (L Side) Plank Knee to R Elbow, Plank Cross to L Elbow (x4) Plank Jump Out (x7) Cross Climbers VERSE: (x2) (R Side) Step to Long Lunge + Rotate (L Side) Step to Long Lunge + Rotate *Jump in to lay down VERSE 2: 6 x Single Leg Crunch 6 x Single Leg Oblique Crunch CHORUS: (x4) (R Side) Plank Knee to R Elbow, Plank Cross to L Elbow (L Side) Plank Knee to R Elbow, Plank Cross to L Elbow (x4) Plank Jump Out (x7) Cross Climbers (x4) (R Side) Plank Knee to R Elbow, Plank Cross to L Elbow (L Side) Plank Knee to R Elbow, Plank Cross to L Elbow (x4) Plank Jump Out (x7) Cross Climbers VERSE 3: (x2) (R Side) Step to Long Lunge + Rotate (L Side) Step to Long Lunge + Rotate *Jump in to lay down VERSE 4: 6 x Single Leg Crunch 6 x Single Leg Oblique Crunch CHORUS: (x4) (R Side) Plank Knee to R Elbow, Plank Cross to L Elbow (L Side) Plank Knee to R Elbow, Plank Cross to L Elbow (x4) Plank Jump Out (x7) Cross Climbers (x4) (R Side) Plank Knee to R Elbow, Plank Cross to L Elbow (L Side) Plank Knee to R Elbow, Plank Cross to L Elbow (x4) Plank Jump Out (x7) Cross Climbers OUTRO: 3 x Plank Drops

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